February 26, 2014

Get me out, Please!!

Saya rasa sangat stress within this two month of 2014. Even it was on my Birthday, grrrrr.... Arghhh, get me out from here, PLEASE!. Tidak tau kenapa, dalam 2 3 minggu ini, bermacam masalah menimpa. Kadang-kadang datang mengundang tanpa diminta, dalam serentak.

Kenapa begitu susah sebuah perjalanan hidup ini?

Adakah ini sebuah cabaran hidup aku? Sekiranya ia, aku Redha, aku terima. Aku berdoa Tuhan, janganlah memberi yang lebih berat lagi dari ini. Cukup apa yang ku terima kini, ini pun begitu sukar untuk aku terima. Tuhan, tenangkanlah fikiran aku.

Kadang-kadang aku perlu senyum dengan penuh lebar, walaupun bersendirian, hanya untuk menangkan hati dan fikiran sendiri. Dan kadang-kadang aku perlu berlawak untuk membuat orang ketawa, kerana saya sedar ketawa itu adalah ketenangan. Kenapa begitu sukar untuk saya terima sebuah kehidupan. Kenapa begitu sukar kini? kenapa keadaan semakin rumit? Dimana keadaan semakin susah untuk di terima. Tetapi aku tidak dapat untuk menghidari semuanya. Kenapa satu persatu, sehinggakan menjadi tiga? Tidak bolehkan hanya sekadar kosong?

TUHAN, BERILAH AKU SEBUAH KETENANGAN, DAN SEGUNUNG KESABARAN. AMEN

No comments: