November 17, 2013

Kisah Kita Lagi

Ok geng ini kisah lama, kisah lama dari kisah Kuching punya trip kan? Tapi tidak apa lah, sangat tiada masa saya selongkar folder-folder gambar tersimpan. Trip yang ini banyak hastag kan? #buahsalah #duitdamai #tangkubanperahu, lain lagi malas mo buka instagram lagi

Ini kali trip geng karas pergi Bandung, amaaa, setahun tau planning, bahang excited mo pergi pun Setahun. Sangat mampu?


Ini bilik saya sepanjang di sana, Saya sorang okey. Mampu sangat untuk berpesta. amaaaa,pukul 8pm di Bandung saya sudah menguap mengantuk okeeyyy #roticheese betul. Mana tidak, Jam kitakan awal sejam. Sampai-sampai bilik, mandi, tidur. #kurkurkur


Ini depan hotel, dimana hari pertama memulakan perjalanan, #skemagilerayat. Trip ini, Kalau saya, KCHG-KK-JKT. Jauh luas sik pemandangan I, of course, jauh perjalanan kan? Masa tersebut, Gue memang cuti seminggu. Hal kat office, biarkan jer. Yang penting enjoy. Sampai Jakarta dan tengah malam, tapi sesangat ok sebab tidak lama stuck kat imigresen. Sangat smooth, dan tidak banyak songeh dan tanya. Muka vogue mesti tiada masalah punya, #ketawakuat #buahsalak


The first trip kami di Bandung, mestilah Tangkuban Perabu, #orangjakunteknak??? kunun tidak pernah tengok gunung berapi. Alamak punya excited. Sesangat okeyy. Mana tidak excited, berdiri di lingkaran api yang aktif gitew #ayatmendani?

Dahlah berasap, dengan muka excited lagi. Suasana macam je sejuk, macam jer. Tapi macam panas, berpeluh juga jalan. #dengg dah aku memang jalan 5 langkah, memang peluh. Memang konpemlah peluh. Yang penting, I maintain tidak berbau hasemm


Tengok muka betapa excited nya kita orang.

Lagi lagi excited juga, saya besarkan, gambar siap depa-depa tanga, gambar duduk control ayu. Lagi???

Ini lagi cuci kaki, massagelah sangat kan?

Padan muka kita, the first day kita dah sangat excited, duhal the first day duit dah separuh habis. #Duiiii
Sumpah, lepas ni, kalau pergi Bandung tidak mau lagi pergi #tangkubanperahu tidal mau, tidak mau, sesungguhnya tidak mau.


Balik dari Tangkuban Perahu, jalanya sangat macet. Pergi-baliknya macet. Sebab ada pegawai daerahnya berkempen. Yang waktu balik tu, memang semua senyap dalam kereta. Ne nda, duit dah habis, perut pun kosong. Balik dalam 12.30pm ok, mana tidak, 12.30 mcm 1.30pm kita. Ko mampu sik makan sampai 1.30 selepas ko bejalan kena tipu macam jungle trekking.

Peringkatan: Sesiapan pergi Bandung, Hati-hati, jangan tertipu di tangkuban. Amaran keras. 

Selebih harinya kat sana, memang shoping jak keja. Tapi aku, barang macam nanga barang kat Teck Kong. Amaaa, aku ada masalah shoping ka? Tiada tau mo beli apa, bagus ku shoping kat JPO.

Pergi rumah mode, pun, hermm tiada juga yang saya seriously suka. Ok, tipu, ada satu saya beli di rumah mode, sepasang jer, buat kenangan kunun #kununOK

Amm, ada lagi, saya beli 3 pasang boxer di Bandung. curlass tau, pakai boxer bawa dari Bandung. #sumpahvogue


Balik pun dari JKT-KK lagi, jadi last day sebelum bertolak ke Jakarta, kita sempat lagi ke Trans studio. Sampai kini kita memang sangat riak, dan sangat budak-budak.

First dia, janji tidak mau masuk. Sebab mo jimat jam, lagi pun kami punya pak supir, mo pergi sembahyang jumaat. Kira-kira duit, ahh masuk. Bukan selalu, alang-alang sudah di Bandung, masuk jer lerrr ...

Selesai di trans, pergi makan, Shoping-shoping kejap, singgah kartika sari, Kita bertolak ke JKT. Perjalan pergi sangat lama, sebab macet lagi. Yang sampainya, tidak macet, sebab dah malam. Yang balik, Bandung-Jakarta, memang macet. Sampai-sampai Jakarta sudah malam, mo ronda-ronda pun tidak sempat. Sampai Moven Moi apartment, terus tidur #indahkhabardarirupa.

Flight Jakarta-KK malam, jadi kita sempat lagi mengshopingkan diri. Kali ni di Mangga Dua. Pusing-pusing, barang masih juga sama macam di Bandung, lehh.. sik pergi Bandung pun ok, goyang di Jakarta pun ok juga.

Ok next time, pergi Jakarta saja lah, tapi ammma, kalau dengar-dengar taraf hidup di Jakarta mahal dari KL, konpem lah mahal kalau jalan-jalan kan? Ama tiada duit, tunggu honeymoon saja, balik dari Maldives. Jeles? :)

Waktu di airport, kita sampai awal, check-in awal, di boarding room pun awal. Dah nama tersalah kiraan waktu. Ingat dalam flight jam Malaysia, duhal Jam Indonesia. Kita tunggu saja, apa boleh buat. Dah tiada tempat jual minuman. Terpaksa tunggu.

Dalam flight, tempat duduk sangat strategik, tengah-tengah, ok bagus sekali, sampai turn kami tu penujual makanan. Makanan semua dah habis. #deng berlaparlah kau sampai KK.


ohhmy, walaupun banyak kes berlaku, kes kena saman paling lucu. Seriously lucu. Walaupun Kena saman, Yayan masih lagi relax makan buah salak.Maka, Rovin sempat lagi ketawa, ohmy.. saya memang orang gelabah, tiada tau apa benda berlaku mulanya, saya tetap gelabah dibelakang. Rovin masih maintain lagi ketawa dengan gelojoh. #templengkang

OH MY GOD, I MISS YOU TWO GOJES, SERIOUSLY!

No comments: