November 13, 2013

Kisah kita lagi ...


Distance will not separate us, gagah ayat, hahaha #buahsalak

My Sabahan friends come over to Kuching during the Malaysian day public holiday, then yes.. kami jadi sangat gedik, sangat getek,dan paling penting tidak sundal #takmampu

We never been travel/vacation during Uni life. Boring kan?, paling-paling kan kami menghadap Parit Raja, sewa kereta, pergi Summit. Melalak di tingkat atas, perasan sangat suara vogue macam Keris patih, bukan aku.

Trip pertama mestilah kami pergi Serikin. Ko mampu tak pergi Serikin, bila the vogue-bugie ni datang Kuching.


Saya sangat tak mampu mo lawan ko Yan, sampai beli kerusi dengan tikar. Dah sudah, orang dari jauh datang beli barang. Aku konpem akan sumbat barang aku juga. Orang datang melancong habis duit, aku sama gak habis duit macam orang melancong ke Bandung, #tangkubanperahu

Cuaca sangat panas, memang hitam legam, dah aku memang hitam-hitam kopi, manis bila dirasa. Tapi tetap vogue, tiada mask, dan tiada cologen korea, bagai. Semulajadi manis. #mokenatampar


Sepanjang perjalanan umur saya, (tak boleh sebut umur, sebab ini cuti semester kami, kami pelajar uni. lagi) Ini lah pertama kali saya naik sampan di sungai Sarawak. macam bangga jer, macam riak jer.. #20sen

Dorang dua ni bolon (ayat aku pun sik faham) kek lapis, gelojoh kan? macam kita masuk kartika sari di Bandung tu hari. Sebiji macam orang tidak pernah makan tengahari. Macam semua mo makan. beli banyak, tapi sekali, satu slice kek pun tidak habis. #kitamemangtamakkalaubersama


Kami budak-budak cuti sekolah, keluar jalan-jalan dah minta kebenaran mak bapak #harommm


Sini nampak sangat kekurusan saya, ini gambar 2 bulan lepas. Bermakna saya masih lagi kurus #harommm

Ini motif??  tayang topi serikin. Takut ada snow guguk.

Pergi Kuching jangan lupa pergi Mr. Jong Kokedei Crocodile farm. Saja melawat buaya, buat keringat, kasi bau ketiak. Sumpah hari kami pergi, macam redup, tapi panas. Panas sampai peluh-peluh. Cuti sekolah, memang ramai lah pelajar melawat, tambah lagi orang dari sana. #Errk


last sebelum balik, ajak the Vogue ni pergi Kampung Budaya. Orang tourism cakap, tak sah datang kuching sik pegi kampung budaya. Kami pergi waktu Malaysia Day, 16th September, dah tiket murah. Apa lagi, tunjuk IC saya, dengg dapat RM20/person #Senyumlebar

Kalau dorang dua ini tidak datang sini, saya rasa saya pun sampai sekarang tidak masuk-masuk lagi. Hot tak kat situ? tengok perut lah.. mesti lah.

 hot kan? kan? kan?

Memang panas hari tu, serious. panas ehh.. berpeluh basah baju. Tapi panasnya tiada juga membahang. Tapi berpeluh membuat bau asam baju. 


Walaupun berpeluh, kami tetap maintain bila bergambar. Tapi sayang, sapa-sapa di tepi memang kena crop. Yang tengah juga untung. #duitdamai

Punya gambar last ni, tapi tetap juga upload, sebab ni gambar last kita di patung kuching. yang penting gambar yang ini, crop dia sikit. Buang pipi ko sikit jer rove, macam comel jer, macam gebu jer #lempangkang

2013 is a bachelor year, #ayatjantan lepas ni sapa-sapa honeymoon kita join saja, booking bilik sebelah-sebelah. Seram kan?

Apa-apa 3 days, sangat-sangat fun. Duper fun yang macam sundal yang terlupa dirinya sangat gedik. Rindu moment kita makan, terutamanya bila kita gelojoh dan tamak, satu kedai nak kita lahap, tapi apakan daya, kita hanya mulut kancil.

Btw the vogue, see you again may next year, 2014. Lama lagi o-o kan?

cheers,

No comments: