January 10, 2014

Pernah makan oren?

Korang pernah sik asa sentap? Mestikan ada, just kita sik sedar, bila kita sentap tek? Aku asa, diri ini selalu jak sentap. Sik tau kenapa, mungkin kali kerana perubahan umur? Perubahan horman kanji kali ni. Tidak payah dari percakapan, dari tingkah laku orang pun polah aku sentap.

Situasi hantar borang/surat di tempat kerja. Buka pintu,and I'm  saying "hello" tidak di layan, senyum pun tidak, tengak muka, dah macam cibai menghadap pc. Kemana entahnya budi bahasa, adab sopan, dan mulianya ajaran tingkah laku? Kenapakah?. Ok serious ini buat aku sentap. Mana taknya sentap, kita dengan hati bunga-bunga tegur, di layannya macam cibai

Disebabkan azam saya 2014, mahu menjadi orang kering. Jangan lah sentap dengan emo sangat. Anggap saja itu, nilai budi pekertinya yang lemah.

kadang-kadang, tengah-tengah memandu pun boleh sentap. Tetiba orang potong line, kita tengah laju di lorong yang memang betul. Sentap sik? Mana tidaknya sentap, Kalau mo cepat datang opis/shoping datanglah awal. Bukan susah ni pun, bangun jak pukul 5 pagi.

Bukannya orang marah, dah polah ku sentap. Mun kena marah, gik lah sentap.

Sentap sik baca?


No comments: