December 6, 2013

Starting year end

My first batch of students graduated last Tuesday, the feeling was so awesome, Walaupun rasa mo quit, sangat menebal, then once nampak senyuman dorang yang gembira, macam bermotivasi pula, rasa tidak mau quit sudah. Tapi bertahan dalam masa 3-5 jam sahaja.


It was started on January-May 2011 intake, maksudnya, I been an educator almost 3 years 1 month 6 days, today. Lama sudah kan? Tapi macam tutup mata buka, sudah 3 tahun. Kalau orang dah kahwin, rasanya 2 sudah anak. Sangat seronok melihat senyuman diaorang, apabila suatu ketika dahulu, dalam kelas rasa macam serabut otak mo kasi faham diaorang #gaoutotak.

This is the true challenging of an educator, kasi faham budak-budak yang memang dari sifar. yang memang tidak tau apa-apa. Kadang-kadang, aku masuk kelas, aku juga tidak faham, eh apa ni? Tetiba saya punya calcualtion juga salah #lempangkang

The best time apabila dapat melihat mereka senyum dengan penuh kelebaran apabila konvo.


Korang buat apa saja lah budak, tidak lagi saya melarang. I'm so proud for all of you guys. It was your day, it was your shining time. Most of them are working now, habis saja practical, terus dapat kerja, kena offer, bertuah ko budak. Aku dulu, berbulan lagi tunggu. Gaji korang bukan main kaw-kaw lagi, memang the the the fucccckkk tinggi lagi gaji dari aku, #jeloussir

It your rezeki, every people have their own rezeki, kita tidak boleh dengki. Yang masih belum dapat kerja, do your best, berusaha lagi. Rezeki ada dimana-mana yang penting jangan buat jahat.

 Diploma in Mechanical Engineering

Certificate in Mechanical Engineering

Your challenging world just start, depan-depan korang banyak lagi cabaran yang perlu ditempuh.

I wish you all the best in the future!
 

No comments: