October 17, 2016

Bukan Dusta!

WOW, 

Today was month of October, and my last posted was on April, hader kau?

Rovina mengingatkan saya pasal ini, "Please update blog!". Thanks gal..

Sebenarnya, saya rasa malas untuk update blog. Bila ada mood, saya signin to blogspot, mesti buka youtube yang buat saya terabai terus melayan youtube.  

Saya rasa pening dengan sekeliling. eh gitu, padahal masih lagi boleh tidur sampai berliur I'm missing home actually. Rindu mo makan semeja dengan mama and dadi. But, im totally busy with work, work, work.. banyak, tetapi kayanya masih juga tidak. salary 6 digits please, come to me!. I have been read about resigning a job lately. Mungkin boleh tukar situation untuk 6 digits salary kali. But I totally heart my job, please be you!

Kadang-kadang saya rasa muak dengan orang sekeliling dan keadaan sekeliling. Kita memang bukan perfect, but try lah be perfect, in whatever you do!. Kalau kita buat bagus, at least at the end kita tidak salahkan orang. Ini masalahnya tidak, mesti tunding jari ke orang lain. Kamu ingat, kami siapa?? Majistret? Tidak sama sekali. Susah sangatkah perfikir mencari solusinya. Kalau makan dah nak senang, dengan adanya drive thru, kenapa tidak kita mencuba membuat sesuatu di permudahkan?. 

Saya sangat tidak bingung sudah sekarang dengan sekeliling, yang kadang-kadang buat saya alpa, tersasar dari landasan. Memikirkan tidak endah ini teruk, bahaya, kerana ia boleh melalaikan. Tetapi dalam situasi sekarang, itulah terbaik. Saya tidak pandai, mereka lebih pandai dari saya, walapun solusi mereka tahap taik. sangat taik!

SOLUTION: TRY TO BE PERFECT (fliphair)

Sebenarnya saya tengah mood semangat sekarang. I just back from my short vocay. Sangat fresh, walaupun sejak saya balik, im just can completed only 1 paragraph of my report. Sangat carazy bukan? Tidak apa lah, im not perfect, hahaha, oh no, im try to be perfect, even for 99.965%

Kita jangan lupa Tuhan dalam buat kerja. Bila masa senang, atau bila masa susah, ingat Tuhan selalu. Syarat dia satu; biar orang buat kita, kita jangan buat orang. Kerja mesti ikhlas. Rasanya tidak boleh buat, berikan kepada orang lain laluan itu, biar orang lain up, dan saya masih di tempat sama, janji 6 digits salary.. hader kau?

saja letak gambar, did i'm look young? Kamu anggukkan? betul lah tu, i'm young and dangerous crazy, nako nako!

BTW!

Buat kerja kita mesti semangat,
Hidup mesti kuat dan semangat,
Kita jangan lemah, dan mudah berputus asa,
Biar orang nak mengata,
Janji sendiri tidak becok.
Biar orang nak bertanya,
Bila nak kahwin,
eh ..
:)
Move all the negative energy,
Please come to papa the positive energy.

regards me
Ben

: I need another vacay end this year, air asia please be nice to me!

No comments: